پاییز سال گذشته شرکت AMD دو پردازنده رده بالای موبایلی از سری رایزن را عرضه کرد و اکنون در نمایشگاه CES 2018 نیز از لپ‌تاپ‌های خانواده APU خود با یک جفت تراشه جدید که برای لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه...پاییز سال گذشته شرکت AMD دو پردازنده رده بالای موبایلی از سری رایزن را عرضه کرد و اکنون در نمایشگاه CES 2018 نیز از لپ‌تاپ‌های خانواده APU خود با یک جفت تراشه جدید که برای لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه و کروم‌بوک‌ها طراحی شده است، رونمایی کرد.

با وجود این‌که پردازنده‌های مذکور برای سیستم‌های اقتصادی طراحی شده‌اند؛ اما پردازنده رایزن ۳ ۲۳۰۰U تراشه‌ای با ویژگی‌های کامل است و مجهز به ۴ هسته و ۴ ترد با سرعت پایه ۲ گیگاهرتز است که می‌تواند تا ۳.۴ گیگاهرتز افزایش پیدا کند. همچنین این لپ‌تاپ با پردازنده گرافیکی رادون RX Vega شامل ۶ واحد محاسباتی وارد بازار می‌شود.

تراشه دیگر، پردازنده ۲ هسته‌ای رایزن ۳ ۲۲۰۰U است که شامل ۴ هسته مجازی با استاندارد فرکانسی ۲.۵ گیگاهرتز است و می‌تواند فرکانسی تا سقف ۳.۴ گیگاهرتز داشته باشد. همانند سایر لپ‌تاپ‌های خانواده APU این دستگاه نیز مجهز به پردازنده گرافیکی رادون RX Vega است؛ با این تفاوت که تنها از ۳ واحد محاسباتی استفاده می‌کند.

پردازنده‌های موبایلی جدید رایزن ۳ شرکت AMD در تاریخ ۹ ژانویه عرضه می‌شوند و اکنون در رویداد CES بسیاری از لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای که از این تراشه‌های جدید استفاده می‌کنند را مشاهده کرده‌ایم. لذا به تدریج اطلاعاتی پیرامون تجربه کاربری مشتریان منتشر خواهد شد.