به گفته موسسه Strategy Analytics، با وجود جهش آنی و قدرتمند شرکت سامسونگ که به لطف برخی پیروزیهای بزرگ این کمپانی در سال جاری به دست آمده است، انتظار میرود که در سال 2018، سامسونگ بخشی از سهم خود از...به گفته موسسه Strategy Analytics، با وجود جهش آنی و قدرتمند شرکت سامسونگ که به لطف برخی پیروزیهای بزرگ این کمپانی در سال جاری به دست آمده است، انتظار میرود که در سال ۲۰۱۸، سامسونگ بخشی از سهم خود از بازار را از دست بدهد. به لطف گوشیهای سال ۲۰۱۷ مانند گلکسی S8، گلکسی S8 پلاس و گلکسینوت ۸، این تولیدکننده سهم تقریبی ۲۰.۵ درصدی از بازار گوشیهای هوشمند طی سال جاری را به خود اختصاص خواهد داد. اما با توجه به رشد تولیدکنندگان چینی، پیشبینی میشود که در سال آینده، سهم سامسونگ از بازار جهانی تا ۱۹.۲ درصد کاهش یابد.
در طیف محصولات رده بالا، شرکت اپل با گوشی محبوب آیفون X خود که قیمتی معادل ۹۹۹ تا ۱۱۴۹ دلار دارد، سامسونگ را به چالش کشیده است. در طیف گوشیهای پایینرده، بخش اعظم تولیدکنندگان چینی مشغول عرضه هندستهای خود با قیمتهای رقابتی و مقرون بهصرفه هستند که این گجتها نیز فروش واقعا مناسبی دارند.
اگر اظهارات موسسه Strategy Analytics صحیح باشند، سال آینده برای اولینبار شاهد کاهش میزان فروش اسمارتفونهای سامسونگ نسبت به سال پیش از آن خواهیم بود؛ البته این موضوع، سال ۲۰۱۶ که فاجعه مربوط به گوشی گلکسی نوت ۷ به وقوع پیوست را شامل نخواهد شد. به دلیل مشکلات ناشی از باتریهای مورد استفاده در گلکسی نوت ۷، دستگاههای متعددی منفجر شده و موجب آتشسوزی شدند. این فبلت برای ۲ نوبت از بازار جمعآوری شد و در آن سال شکستی سنگین را بر سامسونگ تحمیل کرد؛ تا جاییکه موجب نگرانی این کمپانی شد. پارک نام گیو، استاد تجارت دانشگاه ملی سئول میگوید:
در حالیکه اسمارتفونهای مبتنی بر سیستمعامل iOS هیچ رقیبی ندارند، سامسونگ در حوزه اندروید با چالشهای سختتری مواجه خواهد شد.
براساس برآوردها، سامسونگ ۳۱۵ میلیون دستگاه اسمارتفون را در سال ۲۰۱۸ میفروشد که با تامین سهم ۱۹.۲ درصدی از بازار جهانی، به خوبی پیشتازی آن در این حوزه را تضمین مینماید. انتظار میرود که شرکت اپل با فروش ۲۳۴ میلیون واحد گوشی آیفون طی سال آینده، سهمی ۱۴.۳ درصدی از بازار جهانی گوشیهای هوشمند را به خود اختصاص داده و در جایگاه دوم قرار گیرد.
این رقم، اندکی بیشتر از برآورد سهم ۱۴ درصدی اپل در سال ۲۰۱۷ است. کمپانی هواوی با وجود اینکه طی تابستان گذشته موفق به پیشی گرفتن از اپل در زمینه فروش اسمارتفون شد، اما به عقیده موسسه Counterpoint Research، در جایگاه سوم قرار خواهد گرفت. بازار جهانی هواوی معادل ۱۰ درصد خواهد بود و اوپو با سهمی ۷.۸ درصدی از بازار جهانی گوشیهای هوشمند، در رتبه بعدی قرار دارد. همانطور که اشاره کردیم، این ارقام براساس برآوردهای ارائه شده از سوی موسسه Strategy Analytics برای سال آینده مطرح شدهاند.