گوشی آیفون X یک برگ برنده بزرگ برای کمپانی اپل بهشمار میآید. خریداران این گوشی که همزمان با دهمین سالگرد عرضه گوشیهای آیفون عرضه شده است، میگویند که از داشتن این اسمارتفون بسیار...گوشی آیفون X یک برگ برنده بزرگ برای کمپانی اپل بهشمار میآید. خریداران این گوشی که همزمان با دهمین سالگرد عرضه گوشیهای آیفون عرضه شده است، میگویند که از داشتن این اسمارتفون بسیار خوشنود هستند. البته این رضایتمندی بیشتر ریشه در ۲ ویژگی خاص دارد که یکی از آنها دوربین TrueDepth و دیگری سیستم تشخیص چهره Face ID است.
در طول این سالها اپل نوآوریهای جدیدی را به بازار اسمارتفونها ارائه نموده که معرفی اپاستور در سال ۲۰۰۸، فیستایم در سال ۲۰۱۰ وسیری در سال ۲۰۱۱ تنها بخش کوچکی از آنها محسوب میشوند. اگر از خود میپرسید که در این میان چرا به فناوری تاچ آیدی سال ۲۰۱۳ که در گوشی آیفون ۵S بهکار رفته بود، اشارهای نشده، در پاسخ بایستی گفت که دلیل این موضوع عرضه گوشی موتورولا اتریکس ۴G با یک اسکنر اثرانگشت در سال ۲۰۱۱ است. این اتفاق سالها پیش از عرضه تاچ آیدی به وقوع پیوسته بود.
گزارش منتشر شده از سوی گروه تحلیل احساسات مصرفکنندگان که بخشی از موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics محسوب میشود، میگوید که کاربران به سیستم دوربین گوشی آیفون X علاقه بسیاری داشته و همچنین نگرشی بینهایت مثبت در مورد فناوری فیس آیدی دارند.
برای این گزارش با ۵۶۸ نفر از خریداران آیفون X مصاحبه شد و ۸۰ درصد از آنها نگرشی مثبت در مورد ویژگیهایی مانند نمایشگر اچدی سوپر رتینا و طول عمر بهتر باتری دستگاه داشتند. این گزارش برای اپل خوب است و اشاره میکند که “به عنوان یک برند به رسمیت شناخته شده با یک پایگاه ویژه از مشتریان وفادار، اکنون افرادی که در اکوسیستم اپل حضور دارند به خرید این محصولات ادامه خواهند داد.”
کوین نولان، معاون ارشد موسسه UXIP اعلام کرده:
آیفون X کم و بیش کلیه ویژگیهای اصلی دستگاه را ارتقا داده و به همین دلیل است که ظاهرا مصرفکنندگان آن از کار با این هندست لذت میبرند. به ویژه در بخش دوربین شاهد ارتقای قابلتوجهی هستیم. جالب خواهد بود که ببینیم سایر تولیدکنندگان چگونه به نوآوریهای ارائه شده از سوی اپل در این نسل از گوشیهای آیفون واکنش نشان خواهند داد.
آدام توروارت، تحلیلگر ارشد موسسه Strategy Analytics میگوید:
بهطور کلی سازگاری اولیه روحیات کاربران با گوشی آیفون X رضایتبخش بوده است. احساسات مصرفکنندگان در مورد ویژگیهای دستگاه در کنار شهرت برند اپل به مطرح شدن این گجت به عنوان هندستی پیشرفته در بازار گوشیهای هوشمند ایالات متحده کمک کرده است.
این گزارش همچنین میگوید که برخلاف سایر رقبای اپل، گوشیهای آیفون همیشه ارائهدهنده ویژگیهای جدیدی هستند که پاسخ مثبت خریداران را به دنبال دارد.