برای مدت زمان زیادی نسبت تصویری استاندارد در گوشیهای هوشمند 16:9 بود. با رونمایی الجی از G6 با نسبت تصویری 18:9، شاهد استفاده دیگر شرکتهای تولیدکننده در این حوزه مانند سامسونگ، شیائومی،...برای مدت زمان زیادی نسبت تصویری استاندارد در گوشیهای هوشمند ۱۶:۹ بود. با رونمایی الجی از G6 با نسبت تصویری ۱۸:۹، شاهد استفاده دیگر شرکتهای تولیدکننده در این حوزه مانند سامسونگ، شیائومی، اسنشال و … از این نسبت به عنوان استاندارد جدید محصولات بودیم.
بهنظر میرسد در سال جدید و شاید تا چند سال آینده شاهد حکمفرمایی این ترند در بازار موبایلها باشیم. انتشار گزارشهایی در خصوص جابجایی حدود ۲۳۰ میلیون واحد از نمایشگرهایی که دارای نسبت تصویر ۱۸:۹ هستند، آن هم تنها در سال ۲۰۱۷، نشان از اقبال عمومی بازار از این نوع صفحه نمایش است. البته شاید برخی نیز عدم وجود انتخابی دیگر در این حوزه را عامل دخیل در این موفقیت بدانند.
براساس گزارشی از شرکت تحقیقاتی بازار Sigmaintell، نمایشگرهای سامسونگ با سهمی ۶۰ درصدی از این محصولات جای پای خود را به خوبی در تولید این پنلها محکم کرده است. در ادامه این گزارش آمده که با توجه به پیشبینیهای انجام شده درخصوص افزایش ۴۰ درصدی صفحه نمایشهایی با نسبت تصویری ۱۸:۹ در سال ۲۰۱۸، مطمئنا سهم شرکت کرهای نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت.
با وجود آنکه هنوز اخباری رسمی در این خصوص منتشر نشده، اما به احتمال فراوان سامسونگ و الجی در پرچمداران سال جدید خود نیز از این نسبت تصویری استفاده خواهند کرد.