براساس گزارش موسسه Flurry Analytics، شرکتهای سامسونگ و اپل 70 درصد از دستگاههای فعالسازی شده در طول فصل تعطیلات را به خود اختصاص دادهاند. اپل با سهمی 44 درصدی در این زمینه پیشتاز بوده و در این میان...براساس گزارش موسسه Flurry Analytics، شرکتهای سامسونگ و اپل ۷۰ درصد از دستگاههای فعالسازی شده در طول فصل تعطیلات را به خود اختصاص دادهاند. اپل با سهمی ۴۴ درصدی در این زمینه پیشتاز بوده و در این میان نشانی از شرکت گوگل مشاهده نمیشود.
موسسه Flurry به بررسی بیشترین اسمارتفونها و تبلتهای هدیه طی ایام تعطیلات در سراسر جهان پرداخته و نسبت به ارزیابی فعالیتهای صورت گرفته در هفته منتهی به روز کریسمس اقدام کرده است. این موسسه بخشی از کمپانی Oath است که توسط بیش از ۱ میلیون اپلیکیشن موبایل مورد استفاده قرار میگیرد و ۲.۱ میلیارد دستگاه را در سرتاسر جهان تحت پوشش خود قرار داده است.
مشابه سال گذشته، ۴۴ درصد از اقدامات مربوط به فعالسازی گوشیها و تبلتهای جدید به محصولات شرکت اپل اختصاص یافت. در حالیکه نرخ فعالسازی برای گجتهای کمپانی سامسونگ، ۵ درصد رشد را نسبت به سال ۲۰۱۶ نشان میدهد که در مقایسه با اپل حدودا ۲۶ درصد کمتر است. البته توجه داشته باشید که کمپانی ویوو که در آمار سال گذشته لحاظ نشده بود، با توجه به رشد قابلتوجه فروش در کشورهای چین و هند توانست پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته باشد.
مسلما غیبت گوگل موضوع ناخوشایندی است که با توجه به محدودیت تعداد مدلهای گوشی (۴ مدل) و فقدان فضای ذهنی مناسب در میان مصرفکنندگان، هندستهای پیکسل در جذب علاقهمندی کاربران ناموفق بودهاند.
با توجه به قیمت مقرون بهصرفه گوشیهای آیفون ۶ و آیفون ۷، این هندستها از جدیدترین گوشیهای اپل با نامهای آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X پیشی گرفتهاند؛ اگرچه آیفون X در جایگاه سوم قرار گرفت.
با اینحال با کنار هم قرار دادن آخرین محصولات اپل شامل هندستهای آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X، این کمپانی با سهمی ۳۱.۵ درصدی، تقریبا یک سوم از کلیه دستگاههای فعالسازی شده جدید را به خود اختصاص داده است. شاخص بودن گوشیهای آیفون ۶ و آیفون ۷ ثابت میکند که هنوز هم هزینه برای مصرفکنندگان هندستها یک اولویت بهشمار میآید. امسال گوشی آیفون ۶ در بازارهای منتخب بینالمللی مجددا به عنوان گزینهای مقرون بهصرفهتر عرضه شد.
همچنین امسال را میتوان سال فبلتها دانست؛ جاییکه رویه سابق ادامه پیدا کرد و فروش فبلتهای ۵ تا ۶.۹ اینچی از فروش گوشیهای متوسط ۳.۵ تا ۴.۹ اینچی پیشی گرفت و سهمی ۵۳ درصدی از بازار را بهدست آورد.
با توجه به اینکه کاربران تبلتها غالبا دستگاههای خود را کمتر تعویض میکنند، لذا نرخ کلی فعالسازی تبلتها از ۱۷ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است.