فروشگاه زنجیرهای کیوان به عنوان تنها هایپر تخصصی کالاهای دیجیتال و لوازم برقی خانگی در کشور در بازار موبایل ایران آغاز به کار کرد. مهدی ثابت راسخ مدیرعامل فروشگاه زنجیره ای کیوان، در نشست...فروشگاه زنجیرهای کیوان به عنوان تنها هایپر تخصصی کالاهای دیجیتال و لوازم برقی خانگی در کشور در بازار موبایل ایران آغاز به کار کرد.
مهدی ثابت راسخ مدیرعامل فروشگاه زنجیره ای کیوان، در نشست آغاز به کار این فروشگاه، به تشریح اهداف ایجاد فروشگاه تخصصی کالاهای دیجیتالی کیوان پرداخت و گفت: بررسی های انجام شده از وضعیت بازار عرضه و تقاضا در کشور، از وجود مشکلات خرده فروشی در ایران حکایت دارد و برآوردها نشان می دهد که ما با میانگین جهانی فاصله داریم.
وی با بیان اینکه برای مثال اختلاف ایران با میانگین جهانی متراژ هر واحد خرده فروشی، چیزی حدود ۸ تا ۱۰ برابر است، گفت: کشورهای توسعه یافته در زمینه خرده فروشی به جای توسعه مغازه های کوچک به سمت مگااستورها حرکت کرده اند و در این باره ایران برای رسیدن به جایگاه مطلوب، حدود ۶۰ سال عقب تر از این کشورها است.
ثابت راسخ صرفه جویی در زمان و هزینه، وجود تنوع کالا و عدم محدودیت در انتخاب با توجه به حجم فروش بالا در مگااستورها را از جمله مزایای خرید از این فروشگاهها عنوان کرد و گفت: فروشگاههای زنجیره ای کیوان با هدف توسعه پایدار زنجیره عرضه کالا در کشور و بازار خرده فروشی در حوزه تخصصی کالاهای برقی و دیجیتال شکل گرفته است.
مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای کیوان با بیان اینکه مگااستورها و هایپرهای تخصصی در اغلب کشورهای دنیا وجود دارد، گفت: در فروشگاه کیوان به عنوان نخستین هایپر تخصصی، لوازم مورد نیاز زندگی روزمره مردم در حوزه کالاهای برقی و دیجیتال اعم از کالاهای آشپزخانه، صوتی و تصویری، موبایل، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر و تجهیزات اینترنت اشیاء و آرایشی برقی یافت می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون با ۱۰۰ برند عاملیت رسمی فروش در کشور برای عرضه کالا در حال همکاری هستیم، ادامه داد: ۶ هزار قلم کالای دیجیتال و برقی در این فروشگاه عرضه شده که تا پایان سال به ۱۰ هزار قلم و در سال آینده به ۲۰ هزار قلم کالا افزایش می یابد.
ثابت راسخ با تاکید براینکه در راستای حمایت از تولید داخل حدود ۶۰ درصد از اجناس و کالاهای این فروشگاه تولید داخلی هستند، گفت: شرایط ارائه خدمات گارانتی و پس از فروش، قیمت مطلوب و حتی پایین تر نسبت به نمایندگی ها و نیز فروش تلفنی و آنلاین از جمله ویژگیهای این فروشگاه تخصصی است.
مدیرعامل فروشگاه زنجیره ای کیوان از راه اندازی مشاوره تخصصی و اطلاع رسانی به مشتری در این فروشگاه به عنوان برنامه های آینده نزدیک خبر داد و افزود: مدل فروش اقساطی با قرارداد با سازمانها و تسهیل در خرید مشتریان از دیگر اقداماتی است که در راستای مسئولیتهای اجتماعی این مجموعه دانش بنیان درنظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه اجناس خریداری شده از این هایپرتخصصی فارغ از آنکه دارای چه گارانتی باشد، در مسئولیت خدمات پس از فروش کیوان قراردارد، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری، شعبه دوم و سوم فروشگاههای زنجیره ای کیوان در تهران راه اندازی می شود.
ثابت راسخ با اشاره به اینکه ظرف سال آینده شمار شعب این فروشگاه در تهران به ۵ شعبه می رسد، افزود: برای ایجاد شعب شهرستانها نیز با ۲ شهرستان کرج و یزد وارد مذاکره شده ایم که این مذاکرات در مرحله نهایی است و موضوع ایجاد شعب فروشگاهی تحت مدیریت کیوان در مشهد، اصفهان، رشت و اراک نیز در دست بررسی است.
وی از راه اندازی همزمان فروشگاه آنلاین عرضه محصولات تخصصی دیجیتالی (k1land.com ) نیز خبر داد و گفت: برای ارسال کالاهای خریداری شده به صورت آنلای، شبکه لجستیک فراهم کرده و با دو مجموعه بخش خصوصی در حال همکاری هستیم. هم اکنون اجناس خریداری شده آنلاین از فروشگاه کیوان ظرف ۳ روز به دست مشتری می رسد اما در برنامه داریم که این زمان را به ۳۶ ساعت کاهش دهیم؛ از سوی دیگر سال آینده این فروشگاه، خدمات رسانی به شهرستانها را نیز آغاز می کند.
مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای کیوان ایجاد فروشگاه آنلاین را با پشتوانه فروشگاه فیزیکی عنوان کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که حداقل تا ۱۵ سال آینده، فروشگاههای فیزیکی همچنان دارای اهمیت هستند. هم اکنون در کشورهای توسعه یافته، ۵ درصد خرده فروشی به صورت آنلاین انجام می شود و این درحالی است که در کشور ما کمتر از ۳ درصد خرید به صورت آنلاین است.
مدیرعامل فروشگاه تخصصی کیوان با بیان اینکه سهامداران این مجموعه را بخش خصوصی دانش بنیان تشکیل می دهند، گفت: این مجموعه در مدت زمان اندک راه اندازی، موفق به ایجاد حدود ۱۰۰ شغل مستقیم و چندین برابر آن اشتغال زایی غیرمستقیم شده است.